IK Frej Täby Innebandyklubb
Innebandy

Våra aktiva är anledningen till att klubben finns och vi är måna om dem och vill att de ska trivas i klubben. Att komma till träningen ska var roligt och ge en härlig känsla av att man hela tiden utvecklas som individ, i grupp och som innebandyspelare. För att ha ett bra klimat är det därför viktigt att du som aktiv visar respekt både på och utanför plan, är en bra kompis samt ger beröm och uppmuntrar andra. På träningar och tävlingar ska du vara fokuserad och lyssna på tränaren och vi vill att du gör ditt bästa utifrån dina förutsättningar.

Aktiva förväntas även att:
• ha rätt utrustning till träning och match.
• komma i tid.
• bidra till att träningarna kan genomföras på ett så bra sätt som möjligt.
• äta och dricka ordentligt innan träning och match.
• träna och spela bara när du är fullt frisk.
• meddela ledarna om du får förhinder att medverka på match/träning. Om du har andra sporter som återkommande krockar är det bra att informera dina tränare om detta så att de vet om det och kan planera därefter. Föreningen ser positivt på att du som aktiv utövar flera sporter.
• Aktivt arbeta för att föreningens värdegrund och policys efterlevs och att en kultur av deltagande, gemenskap och glädje stärks.